.

Cheer Junior Stunt - Drizzle
Melinda och Tilde är ledare i Cheer Junior Stunt - Drizzle

2020-05-14

Vi heter Tilde Jorsäter och Melinda Svensson, vi är 17 och 18 år gamla och vi coachade Drizzle förra terminen med.

Nu blir Drizzle en tävlingsstunt vilket är väldigt kul!

Vi ser fram emot att följa deras utveckling och att själva utvecklas som tränare. Vår plan för den här säsongen är att framföra ett säkert program på tävlingar med mål att utveckla svårigheten utefter säsongens gång. Det blir en ny level för oss som coacher men också en ny level för de aktiva.

Våra styrkor som coacher är nog att vi båda är väldigt drivna, vi gillar att ha kul på träningarna men också väldigt effektiva träningar!

Vi är så taggade på alla träningar och tävlingar framöver när vi väl får börja stunta igen.

Cheer Eclipse Senior level 1
Johanna Carlson och Sofia Westin är ledare i Lag. Eclipse, Senior level 1 (15 år och äldre)

2020-05-25

Vi har delat upp ansvaret att Johanna planerar styrka och gymnastik och Sofia planerar bygg och koreografi. Eftersom ingen inom cheerleading i Sverige får bygga just nu, är fokus på de andra momenten, gymnastik, hopp och dans. Och styrka såklart. Vi satsar på att börja träna och tävla på nästa nivå till 2021/2022 så vi lägger in mycket förövningar till Level 2.

Visste ni förresten att inom cheerleading är nivåerna tvärtom mot truppgymnastik? Level 1 är lägsta nivån och level 5 är elit junior och level 6 elit senior (landslagsnivå).

Det roligaste att vara ledare tycker vi, är att se utvecklingen hos de aktiva. Och vara med i gemenskapen som en förening har.  Att höra hela föreningen jubla när ett lag sätter ett program är det bästa som finns.

@cu.eclipse (instagram)
Cheer Unlimited Storm
Paulina och Amanda är coacher i Cheer Unlimited Storm

2020-06-01

Lag; Cheer Unlimited Storm under säsongen 20/21

Vi heter Amanda och Paulina och är tränare för cheer sektionens senior level 3! Vi är en duo som verkligen kompletterar varandra och är så taggade på den kommande säsongen och utvecklingen.

Fokuset just nu ligger på mycket gympa och individuella mål.

Det bästa med att vara tränare är att kunna finnas där som en extra person, peppa, passa och bygga upp tillit till varandra! Lyckan när man klarar något nytt som man jobbat med är den bästa känslan :)

Kicka in på @cu.storm

Cheer Junior level 1 Thunder
Amanda Hylén, Ella Björn & Jill Carlson är coacher i Cheer Junior level 1 Thunder
2020-06-10

Lag; Cheer Junior level 1 Thunder 🤸🏽‍♂️
Coacher: Amanda Hylén, Ella Björn & Jill Carlsson
Vi är ett coachgäng med alla olika styrkor. På våra träningar är det mycket glädje och energi. Vi alla är väldigt målmedvetna, och vet hur vi vill ha det.
Tillsammans med våra olika personligheter och styrkor kompletterar vi varandra perfekt.

Vi älskar och få vara en del av dom aktivas liv och se dem utvecklas under säsongerna.
Allra bäst är nog gemenskapen!
Målet är att kunna visa upp ett säkert program med mycket glädje och energi 🙌🏼

Ladda hem medlemsappen
Våra samarbetspartners
Handla dina föreningskläder hos oss
Stöd GF Örebro genom gräsroten och Svenska spel
Hur kan vi hjälpa dig med din grafiska profil?