.
Truppgymnastik

Trupp Blå 23

En trupp ca 30 gymnaster födda 2014-2015 som tränar 2 gånger i veckan och tävlar på nivå 7-8.

Nivå 7:
Nivå 7 körs enbart regionalt och vänder sig till gymnaster, 7 år eller äldre, som tränat gymnastik ett tag. På denna tävling kör gymnasterna övningar som exempelvis; handvolt, rondat-flickis, grupperad volt och överslag.
Tävlingen körs enligt regionala bestämmelser samt Nationella Bedömningsreglementet.
Regionsnivå - från 8 år

Nivå 8:
Nivå 8 är den lägsta nivån i Gymnastikförbundets tävlingssystem. Denna nivå vänder sig till gymnaster som ska träna på att tävla. På denna nivå är det inga domare som sätter poäng, det är mer som en uppvisning där alla tävlande får medalj och laget får ett omdöme om sitt framträdande.
Regionsnivå - från 8 år

Förkunskapskrav

Handstående utan vägg
Rondat med stäm
Stillastående flickis på station
Handvolt själv i en handvoltstrappa
Kontrollerad volt till rygg på uppbyggt eller volt till stå till landning
Överslag till rygg på mattberg
Spagat höger eller vänster eller splitt

Träningstider
Onsdagar 17.00-19.00 Risbergska Stora hallen
Söndagar 10.00-12.00 Risbergska Stora hallen

Plus extra träningar under terminen för att öva in fristående

Ledare
Agnes Ludvigsson
Lucia Jadling
Freja Gruvaeus
Nora Ingberg
Lova Kjäll
Oskar Jacobson
Helena Danielsson Bergström

Ladda hem medlemsappen
Våra samarbetspartners
Handla dina föreningskläder hos oss
Stöd GF Örebro genom gräsroten och Svenska spel
Hur kan vi hjälpa dig med din grafiska profil?